Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro online výuku matematiky
Dohnal, Lukáš ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat webovou aplikaci pro online výuku matematiky. Systém je primárně určen pro studenty a učitele na středních školách. Aplikace je implementována v jazycích PHP a Javascript. Pro backendovou část je zvolen framework Symfony a pro frontendovou část byl použit framework React.
Koncepce, podpora a zkušenosti z výuky matematiky na ČVUT FBMI ve studijním programu Biomedicínská technika
Hozman, Jiří ; Roubík, Karel ; Krupička, Radim ; Feuerstein, Eva
Příspěvek popisuje důvody, metody a výsledky nového systému výuky matematiky na ČVUT FBMI v rámci bakalářského studijního program Biomedicínská technika. Zavedení proběhlo v akademickém roce 2009/2010 a to z důvodu nízké motivace studentů pro stadium matematiky a vzhledem ke zhoršujícím se studijním výsledkům. Míra neúspěšnosti u zkoušek z matematiky klesla z původní úrovně 52 % v roce 2009 na 34 % v roce 2017 u matematiky 1. stupně. a poklesla z 21 % v roce 2009 na 14 % v roce 2017 u kurzů matematiky 2. úrovně. Metodika byla též implementována a testována na deseti vzdělávacích institucích v Řecku, Izraeli, Kosovu, Severní Makedonii a Uzbekistánu v rámci programu Erasmus+ zaměřeného na budování kapacit s názvem iTEM (Innovative Teaching Education in Mathematics).
Využití 3D tiskáren ve výuce matematiky
Rohelová, Jitka ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
Cílem této diplomové práce je jednak navrhnout, implementovat a zhodnotit výukový model, který integruje do výuky 3D tisk a propojuje výuku předmětů informatika a matematika s cílem zvýšit zapojení a porozumění žáků, jednak zkoumat výzvy spojené s využitím 3D tisku a 3D tiskáren ve výuce matematiky a následně navrhnout doporučení a vytvořit materiály, které by umožnili efektivní využité této technologie ve výuce matematiky. Získaná data byla analyzována kvantitativními i kvalitativními metodami. Výukový model byl navržen na téma stereometrie a realizován prostřednictvím výukového experimentu, kterého se zúčastnilo 5 tříd střední odborné školy. Závěry ze zpracování dat jsou ve shodě s teoretické předpoklady o zvýšení motivace a úspěšnosti žáků při použití 3D tiskáren ve výuce. Pro učitele bylo zrealizováno setkání za účelem sdílení příkladů dobré praxe na téma využití 3D tisku a 3D tiskáren ve výuce matematiky. V návaznosti na skupinové rozhovory vedené s učiteli byly identifikovány a ve dvou samostatných kapitolách popsány výzvy, kterým učitelé (školy) čelí při začleňování 3D tisku do výuky. Zároveň byla vytvořena sada 3D modelů řezů těles, která je ve formátu .stl a .gcode přílohou této práce. KLÍČOVÁ SLOVA 3D tisk, 3D tiskárna, výuka matematiky
Proč máme mít rádi matematiku
BENÍŠKOVÁ, Zuzana
Tato práce se zabývá matematikou jako předmětu a její oblíbeností u žáků. Součástí práce jsou výsledky mezinárodních šetření v oblasti matematiky, kreativní metody výuky a návrh matematických her a projektů, které žákům usnadní pochopení a osvojení si vybraných termínů. Diplomová práce tak představuje matematiku hravou formou a může posloužit nejen žákům 2. stupně ZŠ a nižších gymnázií, ale i učitelům matematiky.
Finanční gramotnost a její zařazení ve výuce na základních školách praktických
Löffelmannová, Anna ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá zařazením finanční gramotnosti do výuky matematiky na základní škole praktické. Teoretická část vymezuje základní pojmy používané v práci s ohledem na mentální postižení jednotlivých žáků, popisuje specifika psychických procesů a percepce osob s mentálním postižením. Představuje možnosti vzdělávání žáků s mentálním postižením a možnosti poradenství pro tyto žáky, upozorňuje na současnou legislativu. Dále se zabývá edukací a reedukací žáků s diagnostikovanou mentální retardací. Postihuje zařazení finanční gramotnosti v kurikulárních dokumentech určených žákům s mentálním postižením napříč vzdělávacími oblastmi s důrazem na oblast matematiky. Představuje materiály a jejich parametry vhodné pro výuku finanční gramotnosti na základních školách praktických. Praktická část se týká experimentální výuky jednotlivých tematických celků finanční gramotnosti na základní škole praktické. Byla provedena vstupní diagnostika žáků vybrané základní školy praktické zaměřená na procenta, jednoduché úročení a rozpočet rodiny. Tato diagnostika má obecný charakter, což bylo také ověřeno. Dále je uveden podrobný záznam z vlastní realizace výuky, s ohledem na čtyři sledované žáky, včetně jejich kazuistik. Po ukončení výuky byla hodnocena její úspěšnost. Práci mohou využít učitelé nejen základních...
Využití programu GeoGebra v konstrukčních úlohách na druhém stupni ZŠ
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
Webová aplikace: Základní poznatky z matematiky na střední škole
Pavlicová, Vladimíra ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Předložená diplomová práce má za cíl sloužit jako interaktivní výukový materiál především pro žáky prvního ročníku středních škol, zaměřený na základní poznatky z matematiky. První část práce se věnuje analýze existujících webových stránek, které korespondují s tématem diplomové práce. Hodnocena je nejen jejich odborná kvalita, ale také rozsah využití interaktivních prvků. Ve druhé části práce je představen vytvořený výukový materiál, který má formu webové stránky. Obsahuje učivo o mocninách a odmocninách, mnohočlenech a lomených výrazech. V souladu s aktuálními trendy je důraz kladen na vizualizaci učiva (schémata, grafické prvky) a také interaktivitu. Webové stránky navíc umožňují individuální výuku, neboť součástí všech cvičení je i řešení, tudíž uživatel získává okamžitou zpětnou vazbu. Stránky jsou volně přístupné.
Možnosti využití programu Wolfram Mathematica ve výuce matematiky
Krejčíčková, Klára ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem práce je analyzovat možnosti použití programu Wolfram Mathema- tica ve výuce matematiky. Tyto možnosti jsou podpořeny vytvořenými applety v tomto programu. Čtenář se seznámí s prostředím tohoto programu a webovou podporou (včetně návodů a již hotových materiálů). Důraz je kladen na tvorbu demonstrací v programu Wolfram Mathematica. Část práce také seznamuje čte- náře s programy Wolfram Alpha, Wolfram Demonstration Project a Wolfram Problem Generator. 1
GeoGebra ve vzdělávání matematice
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen s programem GeoGebra a se zahraničními výzkumy a články, které se věnují možnostem využití programů dynamické geometrie a programu GeoGebra ve výuce matematiky. Práce je podpořena dvěma výzkumy provedenými u žáků druhého stupně základní školy a u studentů učitelství matematiky na Pedagogické fakultě. Práce následně představuje další možnosti využití programu ve výuce funkcí a ve výuce na druhém stupni základní školy, kde zároveň prezentuje rozmanité možnosti programu ve výuce matematiky i mimo ni.
Žák se specifickou poruchou učení a výuka matematiky na 2. stupni ZŠ
Dvořáková, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Žák se specifickou poruchou učení a výuka matematiky na 2. stupni ZŠ AUTOR: Bc. Anna Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá problematikou výuky matematiky žáka se specifickou poruchou učení na druhém stupni základní školy. Žáci se specifikou poruchou učení potřebují v hodinách matematiky odlišný přístup než jejich spolužáci a je na učitelích matematiky, aby jim tuto podporu poskytli. Úroveň výuky matematiky žáka se specifickou poruchou učení se tedy přímo odvíjí od znalostí, dovedností a zkušeností druhostupňových učitelů matematiky a připravenosti školy na žáka se specifickou poruchou učení. Teoretická část postihuje problematiku deficitů dílčích funkcí, dyskalkulie a edukace žáka s dyskalkulií v hodině matematiky. Poskytuje tak potřebný podklad pro vlastní šetření. Praktická část využitím kvalitativních metod šetření zjišťuje připravenost druhostupňových učitelů matematiky a škol na žáka se specifickou poruchou učení, potřeby žáků a možnosti podpory těchto žáků. Práce si klade za cíl zmapovat aktuální situaci ve vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení v hodinách matematiky. Přínos práce je ve zhodnocení této situace a ve vytvoření doporučení pro zlepšení vzdělávání žáku se specifickou poruchou učení v hodinách...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.